Veckan som gått (v.41):

Vi har köpt Ipad:s till skolan och vår målsättning är att det ska finnas en Ipad till varje enskild elev med pedagogiska program som passar för just den eleven. Vi är i startgroparna med lämpliga program. Eleverna har redag provat på t.ex memoryspel.

Det var dags för Viktor att jobba lite på förskolan Zebran under måndagseftermiddagen. Under tiden Viktor var på Zebran och hade även Arlind lite praktiskt arbete genom att ta hand om tvätten.

Viktor fick besök från skolan på sin praktikplats. Det var kul att visa vad han jobbade med.

Under tisdagen var det bild och fina höstlyktor tillverkades.

Bild 373

I onsdags blev vi bjudna på scones som Oliver hade bakat. Vi gick till biblioteket för att låna böcker men tyvärr var det stängt eftersom personalen var på utbildning. Vi kunde ändå lämna tillbaka böckerna genom luckan vid dörren. Bättre tur nästa gång.

Bild 406Bild 408

I torsdags blev det en efterlängtad utflykt till Tingsryd. Vi badade och åt lunch på Sabrina. Det blev tummen upp från alla elever.

Bild 424

I fredags hade vi elevråd och pratade om vad vi skulle laga för mat torsdagarna fram till höstlovet. Vi kunde med matlistans hjälp se vad vi hade kvar att välja på. Eleverna fick rösta och nästa vecka blev det köttbullar.Bild 439

Vi tackade Pernilla för hennes praktikveckor hos oss. Hon har varit en stor tillgång för oss alla. Vi önskar henne lycka till med studierna och vi ses nog igen. Vi tackar också för den goda tårtan som vi blev bjudna på till fikat.

Veckan som kommer (v.42):

På måndag ska Viktor jobba på Stallet. Vi får se vad det blir för uppgifter. Arlind sköter tvätten som han brukar.

På onsdag går Oliver och Rasmus till affären för att handla lunchmaten till torsdagen. Viktor jobbar vidare på förskolan sista timmen.

På torsdag är det matlagning. Vi hjälps åt att tillaga en bra måltid, duka fint och äta tillsammans.