veckobrev v.42

V.42

En riktig höstvecka med alla  höstfärger som naturen kan bjuda på. På bilden fick eleverna ut i naturen och fotografera alla underbara färger. Det blev många härliga bilder på buskar, mark och träd med hjälp av digitalkamera och Ipad.

Bild 478 Bild 466 Bild 481

Viktor har haft praktiskt jobb denna veckan på förskolan Stallet. Han städade ett förråd, sorterade leksaker och sopade golvet. Viktor pumpade också alla vagnar. Ett mycket bra jobb!

Arlind har gjort praktiskt arbete som att kasta sopor ute i soptunnan, tvättat sina kläder och plockat ur torkskåpet. Han har också samlat ihop papper till pappersinsamlingen. Bra jobbat!

Oliver och Rasmus tog hand om att handla veckans matvaror för torsdagens matlagning. Oliver sköljde grönsaker, skar med kniv i bitar och sorterade upp allt i skålar. Viktor gjorde iordning smeten, rullade  och stekte köttbullar. Det är mycket jobb med att mäta kryddor, salt och knäcka ägg. Köttbullarna var toppengoda. Arlind och Rasmus ansvarade för dukningen. Räkna hur många som ska äta, räkna antal tallrikar, glas, gafflar och knivar. Bra praktisk matematik. Det blev så fint med lila handrullade servetter på tallriken.

Bild 495 Bild 499 Bild 506

Fredagen är vår hälsodag. Det är då vi alla tränar på olika sätt. Vi duschar och byter till rena kläder. Sedan är det dags att starta tvättmaskinen.   Bild 524                                        Bild 514

Veckan som kommer V. 43

Viktor ska göra praktiska uppgifter som förskolan behöver hjälp med.

Vi gör ett höstkollage på bilden av bilderna vi har tagit.

Vi ska tillsammans göra en god höstmiddag med lite extra fin dukning. Viktor och Arlind handlar alla varor som kan behövas till höstfesten på torsdag.

Glöm inte lämna in enkätsvaren senast denna vecka slut!

Höstlov V44 alla elever är lediga från skolan