Vecka 47-48

Veckan som har gått: V.47

Ännu en vecka närmare jul. I måndags var Viktor på praktiskt arbete på Stallet. Både barn och vuxna blir glada när Viktor kommer och jobbar  Han sopade rent i förrådet och träffade barnen på Spiltan. Här har vi en kille som gillar jobbet som vaktmästare.

Barn och viktor på stallet Stallet med viktor

Vi började veckan med en brandövning. Vi har tränat på att man snabbt ska ut när larmet går och vad vi ska samla ihop oss. Vi har en bild som det står Nyängskolan på, den sitter på Hackebackeskolans staket.

Bild 047

På bilden gjorde vi klart krukorna till amaryllisen. Vi använde en julservett som lackades fast och mossa från skogen, med enkla medel kan man få fantastiska resultat. Hoppas de passar bra hemma på köksbordet.

Bild 190

I onsdags var det Arlind och Viktor som stod för handlandet. Det var kavata killar som själva gick in i affären och började handla. De läste på sin handlarlista och plockade varor. Det fungerade väldigt bra, de samarbetar och har roligt.

Oliver bakade hastbullar till föräldramötet. Tack för en trevlig kväll. Det är alltid roligt att få berätta och visa hur eleverna har det i skolan. Men minst lika roligt för oss att höra er berätta.

Bild 191 Bild 122 Bild 119

På torsdagsmenyn hade vi spagetti och köttfärssås. Alla jobbade bra och det smakade gudomligt. Alla var nöjda. Till efterrätt åt vi olika frukter, apelsin, plommon och sharon.

Fredag och friskvård: Idag har vi provat på bubbelpoolen nere på Odengatan. Viktor och Oliver trivdes som fiskarna i vattnet. Innan Viktor hamnade i bubbelpoolen hann han med ett styrketräningspass! Rasmus tog en dusch på skolan och passade på att meditera en stund i puffen.

V.48

tisd: Baka lussekatter. Göra adventljus på bilden.

onsdag: Rasmus handlar.

torsdag: Göra adventsfint och laga festmiddag, tacos står på menyn.