Veckan som gått, v48:

Den här veckan har julförberedelserna inletts på Nyängskolan! Vi har tittat på en film om första advent. Viktor har den här veckan arbetat på Violen, i måndags fick han slänga skräp på återvinningen.

I tisdags bakades det lussekatter, som vi tjuvsmakade givetvis.

Bild 286   Bild 273   Bild 279

På bilden gjordes fina adventsljus som skickas hem till första advent.

Bild 304

I onsdags bakade Oliver och Ingun julinspirerade hastbullar och det spreds en julig doft i huset. Rasmus var och handlade till torsdagens lunch, som återigen hade festtema. När vi har festtema på lunchen är det dukning med vita dukar, bordsplacering och finporslinet plockas fram. På menyn stod tacos, en favorit hos många!!

Under torsdagen julstökades det i hela huset!! Gardiner och dukar ströks. Gardiner hängdes upp och vi fick adventsljusstakar i fönstret.

Bild 320

Veckan som kommer, v49:

Vi kommer att titta på en kortfilm om andra advent.  Viktor fortsätter sitt praktiska arbete på Lessebos förskolor.

På tisdag är det dags för pepparkaksbaket! Efter bakningen blir det lektioner och bild. Under musiken är det julsånger som står på repetoaren.

På torsdag är det hemlagad mat igen! Den här gången är det fisk som står på menyn. Innan det är dags för helg har vi idrott på fredagen!

OBS! Skolavslutningsdagen den 20/12 är skoltiden kl. 9-11.