Veckan som gått (v.2):

Det var med leenden som eleverna kom tillbaka till skolan i onsdags. Med stor iver satte de igång att berätta om sina lov och att arbeta med sitt material igen.

Bild 458

I onsdags kom Ronnie hit till musiken och vi har börjat öva inför vår årliga kulturafton som kommer att äga rum någon gång i april. På eftermiddagen gick vi till biblioteket, där lånade vi nya böcker och tittade på den nya utställningen.

Torsdagens matlagning blev en pastasallad, det fanns möjlighet att välja bland annat kassler, kyckling, ost, paprika, rödlök, tomat, gurka och majs att lägga i sin sallad. Det var mycket gott!!!Bild 472

Bild 462   Bild 473

Träningen kom igång i fredags, vi kommer att fortsätta med samma upplägg som förra terminen. Viktor och Arlind fortsätter med styrketräningen, vissa fredagar kommer det ges möjlighet att bubbla lite i bubbelpoolen.

Den här veckan och nästa är Jocke ledig, men vi kommer vissa dagar ha Pernilla som vikarie. Pernilla är en välkänt ansikte från i höstas då hon var och praktiserade hos oss.

Veckan som kommer (v.3):

Det kommer bli lite schemaändringar för eleverna; Viktor och Arlind kommer den här terminen sköta skrivandet av inköpslistan till handlingen av maten till vår torsdagslunch. Vi kommer att utgå från reklambladen och resonera oss fram till vad vi ska handla och vad saker kostar. Vi kommer även prata om vikten av att äta saker från hela kostcirkeln. Detta kommer de att göra på tisdagar tillsammans, det innebär att lite arbetspass byter plats.

På bilden kommer det vara vintertema, kanske smittar det av sig ut till naturen.