Veckobrev (v51)

Veckan som gått v 51:

Sista veckan innan jul har skenat förbi i en rasande fart precis som hela terminen har gjort. Det har varit en rolig höst och mycket har hänt. Eleverna har lärt sig en massa nya saker som de har nytta av framöver. Klasskamraterna trivs tillsammans och när någon är borta saknas den, så gruppen betyder mycket för var och en.

I veckan har vi skrivit julkort, sjungit julsånger och provat på olika juldanser. Arlind kokade kola i tisdags och Oliver bakade pepparkaksmuffins i onsdags så det doftade jul hela veckan.

Bild 435  Bild 436 Bild 443 Bild 445

Arlind och Oliver överraskade alla med att klä julgranen innan torsdagsfikat. Det blev ett bra samarbete och en vacker gran.

Bild 441  Bild 442

Viktor och Jocke har haft hemligt uppdrag med att inhandla jullunch. De tillagade ett riktigt smaskigt julbord som vi fick avnjuta i torsdags. Det bjöds även på efterrätt ris a la malta med tillbehör.

Bild 447 Bild 448 Bild 453

Sista stunden tittade vi på Astrid Lindgrens blandade julfimer innan det var dags att gå hem.

I fredags var det dags för avslutning. Det blev sång, tipsrunda, fika och underhållning och ett litet tal av rektorn. Det var trevligt att så många nära och kära kunde vara med och mysa sista dagen.

Vi på Nyängskolan har redan fått se tomten vid olika tillfällen så han tittar nog förbi hos er alla på julafton.

Bild 437  Bild 439

Vi önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Skolan startar igen onsdag 8/1-14 kl: 9.00 Då tar vi nya tag och förhoppningsvis har det kommit lite snö som vi kan rulla runt i.