Vecka 50:

Veckan som gått (v 50):

Två veckor kvar på terminen och vart har tiden tagit vägen?! Den här veckan har arbetet gått i julens tecken….

På bilden gjorde man fina julklappspåsar, i dessa påsar finns det fina konstverk som eleverna har gjort!Bild 370I onsdags var det dags för det traditionella julspelet i kyrkan! Vi fick se berättelsen om Jesus födelse. Efter julspelet när det bara var vi kvar tog Arlind tillfället i akt och sjöng solo till ”Jag vill ha en egen måne”.Bild 423I torsdags var det återigen dags för bad i Tingsryd! Vi bubblade, simmade och åkte vattenrutschkana. När vi åkte hem stannade vi på Flustret i Lessebo för att äta lunch. På buffén fanns det kycklingfilé och panerad fisk. Gott var det!!Bild 393

Lucia tittade vi på biblioteket, men innan vi njöt av luciatågets sång tog vi en fika med lussekatter! Vi serverades av två gamla kompisar som jobbar på bibliotekets café – alltid roligt att träffas!! Efter lucian gick vi tillbaka till skolan och utvärderade denna händelserika vecka!!!

Veckan som kommer (v 51):

Denna veckan forsätter vi julstöket… julkort ska göras och kanske kommer det hem några inslagna klappar?! Även lite färdigt material kommer kanske hem?!

Annars fortsätter arbetet som vanligt! Christina kommer vara ledig torsdag-fredag.

Torsdagens lunch ansvarar Viktor och Jocke för! De kommer gå och handla på onsdag och ordna lite redan på onsdagen!

Meddela gärna hur många som kommer på julavslutningen på fredag, kl 9-11!