Veckobrev v 7

Veckan som gått (v7):

Det har varit lite krassligt både bland elever och pedagoger den här veckan, så vi har varit en mindre skara. Lite annorlunda blir det när inte alla är på plats, men eleverna har jobbat på med sitt schema i stort sett som vanligt. Musiken uteblev i onsdags då även den pedagogen inte var riktigt kry.

I torsdags blev det en utflykt till Växjö och första stoppet var Domkyrkan. Där finns mycket fint att titta på och vi bjöds även på vacker orgelmusik till fikat.

Bild 766

Bild 763

Bild 767

Vi åt vår lunch på restaurang Hong Kong där det fanns mycket att välja på.

Bild 774

Sista stopp innan hemfärd blev John Deere till elevernas förtjusning. Där fanns gröna maskiner i alla former både stora och små. Killarna i butiken var jättebussiga och tog verkligen hand om oss. De svarade på frågor, visade och förklarade. Det bjöds även på traktortur för den  som ville. En härlig dag med nöjda och glada elever.

Bild 786

Bild 780

Vi har blivit bjudna på nybakat varje vecka och mest handlar det om nyttiga bröd som eleverna gör. I fredags blev det något sött och gott, då vi uppmärksammade en som fyllde år just på alla hjärtans dag. Det blev en bra avslutning inför sportlovet.

Veckan som kommer (v 8): SPORTLOV   Vi önskar alla ett skönt lov.

Vecka 9: En vanlig vecka