Veckobrev v10

Veckan som gått v 10: I måndags bakade Viktor finfina semlebullar. Det doftade fantastiskt i hela huset

.006

I tisdags fixade Arlind det goda som vi fyllde våra bullar med så vi avsmakade semlorna sista stunden på dagen.

På bilden tillverkade eleverna snygga maraccas målade i härliga färger.

I onsdags promenerade Rasmus, Arlind och Viktor ner till återvinningsstationen för att slänga plast, metall och glas. De gick också till affären för att handla veckans mat.

019022

Ronnie var sjuk men vi hade musik ändå och övade på våra sånger.

I torsdags gjorde vi en fiskgratäng som vi provat innan. Det smakade fint med  potatis och sallad till. Vi åt lite frukt till efterrätt som Rasmus fixade jordgubbar,ananas, apelsin och lite grädde förstås. Sista stunden på dagen provade vi tvåmannacykeln som vi har lånat under våren. Alla tyckte det var roligt att ta en turi det fina vädret.

060058  061

I fredags var det idrott på schemat. Det blev en cykeltur för både Arlind och Viktor. En dusch var skönt efter motionspasset.

Rasmus bakade gófika och bjöd sina kompisar på.

Veckan som kommer v 11:

På måndag praktiserar Arlind på biblioteket sista timmen. Viktor har praktiskt arbete på någon förskola.

På tisdag planerar Viktor och Arlind maten för veckan. På bilden fortsätter vi att tillverka rekvisita. Några gör färdigt sina maraccas och Rasmus börjar med

På onsdag går ett gäng och handlar veckans lunch. Vi träffar Ronnie som förhoppningsvis är frisk så vi kan träna vidare med vårt uppträde. Sista timmen går vi till biblioteket.

På torsdag lagar vi mat och äter i vårt kök.

På fredag åker vi till Tingsryd och badar. Vi åker 9.00 och är hemma igen till lunch. Ta med badkläder, duschsaker, handduk och liten fika.