Veckobrev v 11

Veckan som gått v 11: En fantastisk vårvecka med mycket sol och skön värme. Vi har passat på att ta härliga promenader och cykelturer varje dag.

023

I måndags var Viktor på Violen och jobbade ute. Han sopade och gjorde snyggt på gården.

I tisdags åkte Arlind buss tillsammans med Ingun till Hovmantorp för att hälsa på Viktor på hans praktikplats. Viktor tyckte det var roligt och han var stolt att få visa vad han jobbar med på sina praktikdagar.

002003   020

Rasmus och Oliver tog en lång promenad direkt på morgonen. Vi var tillbaka i skolan vid fikadax och då var det gott med lite dricka och frukt.

Vi hade elevråd i tisdags där eleverna fick komma med ideér till uppträdet. De hade tips till varje låt. Vissa saker får vi tillverka på bilden och andra saker tar vi med hemifrån.

På bilden gjorde eleverna klart sina maraccas och så klippte de till ponchos i snygga färger.

030

I onsdags var det handling på schemat. Mycket grönsaker köptes till matlagningen. Wook står det på menyn på torsdag. Kul att prova något nytt med nya spännande smaker. Under tiden gänget handlade bakade Oliver till fikat. Varma scones med ost kunde han bjuda på när de var tillbaka. Jättegott tyckte alla.

På musiken tränade vi på hela programmet på scenen. Ett ombyte var klart så eleverna fick prova hur det kändes att använda det på scenen.

I fredags var det äntligen dags för Tingsrydresan till Kaskad. Härlig dag med nöjda ungdomar. I skolan väntade matvagnen med god kasslergratäng och sallad. Det satt fint efter badet.

Veckan som kommer v 12:

På måndag är det praktiskt arbete för Viktor på förskolan.

På tisdag 18/3 är det studiedag och eleverna är lediga från skolan.

På onsdag är det dags att handla igen. Rasmus, Viktor och Arlind tar hand om matlistan. Oliver bakar något till fikat. Viktor har praktiskt arbete på förskolan sísta timmen.

På torsdag lagar vi mat tillsammans. Sista timmen tränar Viktor med Jocke och DV i sporthallen.

På fredag är det idrott.

Rasmus är på semester under v 12 och kommer tillbaka den 26/3. Vi önskar honom en trevlig resa.