vecka 12

v.12

Ännu en vecka med stora mått av vårkänsla.

Tisdagens studiedag blev en ledig dag för alla elever men en lååång dag för alla pedagoger. Vi åkte tåg till Göteborg för att höra en bra föreläsning om kommunikation och olika bra appar som finns som hjälp.

Inför veckans matlagning behövdes lite olika varor från affären. Det ansvarade Arlind och Viktor för. Det blev samtidigt en härlig cykelutflykt. Det är också gott att efter cykelturen få smaka Olivers goda nybakade grahamsscones.

Torsdagens arbete i köket bjöd på pytt i panna, stekta ägg med goda grönsaker. Till efterätt gjorde Oliver en god äppelkaka. Alla jobbade på med gott samarbet och motivation. Det är alltid lika ”mysigt” att sitta tillsammans i vårt kök och skicka runt och bjuda varandra.

Fredagens träning blev en lång cykeltur genom samhället. Mycket trafikkunskap för Viktor och Arlind på vägen. Oliver tog en lång vårpromenad i skogen. Det känns alltid skönt med en dusch och ombyte av kläder när man har kämpat i backarna. Tvätta smutsiga kläder i tvättmasinen får bli måndagens arbete.

V 13 nästa vecka

På tisdag har vi matplanering. Onsdag handlar vi mat. Oliver bakar Våfflor och bjuder på.

Ronnie är på annat uppdrag på onsdag men vi har musik som vanligt.

Torsdag lagar vi mat och bjuder varandra på. Arlind och Viktor tränar i sporthallen tillsammans med DV sista timmen.

Praktiskt arbete som vanligt: Viktor i kyrkan och på förskolan. Arlind på biblioteket.

Fredag är det idrott. Arlind och Viktor tränar i träningslokalen. Alla ses vid Hackes kl: 9.00

Ingun är på semester i tre veckor och kommer tillbaka efter påsklovet. Vi önskar henne en härlig resa. Pernilla Ottosson kommer att vikariera några dagar varje vecka när Ingun är borta.

Kom ihåg! Kulturafton torsdag 24/4 kl: 18.00