Veckan som gått (v. 13):

Den här veckan känns det som om våren har tagit en paus, i skolan har vi däremot inte tagit någon paus! Vi jobbar på för fullt, en del av vårt skolarbete är att skapa rekvisita till vår kulturafton (den 24 april kl 18:00!!!).

Inguns semesterresa innebar att vi har haft Pernilla Ottoson som vikarie hos oss vissa dagar. Pernilla har vikarierat hos oss vid ett flertal tillfällen så det var ett känt ansikte som dök upp hos oss i måndags. Pernilla och Arlind var på biblioteket och jobbade i måndags, samtidigt var Viktor och Jocke på Zebran och jobbade där.

I tisdags var det kringlor som Arlind bjöd på till fikat, alltid lika gott med nybakat! På bilden gjordes vimplar med hjärtan på…..

Efter en veckas ledighet kom Rasmus tillbaka till skolan i onsdags och hela gänget var samlat igen!  En dag för sent firade vi våffeldagen! Oliver och Inger förberedde våffelsmeten och vispade grädde så att det fanns nybakade våfflor till alla! Under tiden de arbetade i köket var Arlind, Viktor och Rasmus och handlade till torsdagens matlagning.

Efter våffelfikat tränade vi inför vår konsert på kulturaftonen.

IMG_0133

I torsdags lagade vi mat igen – den här gången var det köttfärssås och bandspaghetti som stod på menyn! Efter lunchen gick Arlind och Viktor till Sporthallen och hade idrott med gänget från daglig verksamhet.

I fredags var det cykelrunda för Arlind och Viktor och en träningsstund för Rasmus inne på skolan. Skogspromenad för Oliver sedan dusch och tvätta kläderna i tvättmaskinen. Efter ett bra idrottspass blev det lite fruktsallad! Gott!

Vi skickar denna vecka hem inbjudan till vår Kulturaftonskväll……

Nästa vecka (v. 14):

Nästa vecka kommer vi att gå till biblioteket på onsdagens sista timma. Eftersom det är en utflyktsdag på torsdag så blir det ingen handling på onsdagsmorgonen utan vi har ett arbetspass istället.

Torsdagens utflykt går till Växjö. Vi kommer att åka tåg dit, gå på Smålands museum och äta på restaurang. Eleverna kommer som vanligt till skolan på morgonen och sen går vi ner till stationen. Vi kommer hem till 14:20  så  taxi går hem som vanligt.