Veckan som gått (v 19):

Äntligen en hel skolvecka! I måndags arbetade vi på som vanligt, Oliver tog en förmiddagspromenad med Marianne och Ingun, på eftermiddagen arbetade Viktor med lite vaktmästarsysslor på Stallet och Arlind sorterade böcker på biblioteket!

I tisdags var det bakning för Arlind, goda kringlor blev det och de som blev över togs med som fika till torsdagens utflykt till Skruvs idrottsplats. När Viktor kom tillbaka från sin praktik i Hovmantorp var det dags för honom att ha matplanering tillsammans med Arlind. Denna gången var maten förutbestämd, spaghetti och köttfärssås, så de skulle göra en handlarlista till onsdagens handling. På eftermiddagen var det bild en liten stund, Rasmus hann tillverka en vindsnurra, sen var det dags för Ingun att visa sina bilder från Sydamerika.

I onsdags blev det handling för Rasmus, Viktor och Arlind. Denna gången valde hela gänget att gå ner till affären, i vanliga fall brukar det bli en cykeltur. När de kom tillbaka hade Oliver bakat tillsammans med Inger och de bjöd på goda kaffebullar till fikat. Förutom att baka hade Oliver också hunnit med att hacka löken, tärna paprika och riva morötter, detta skulle vi ha i vår köttfärssås.

Efter fikat kom Ronnie och vi hade musik, nu är det sommarsånger som vi försöker sätta tecken till! På eftermiddagen gick Viktor till Stallet för att jobba, på skolan lagade Rasmus och Oliver köttfärssåsen klar så den var bara till att värma när de hungriga idrottarna kom tillbaka från Skruvs idrottsplats.

023 025

På torsdagen var Oliver, Viktor och Arlind på Skruvs idrottsplats, de gick runt Laxsjön, tränade på att springa och stötte kula och fikade på de hembakade kringlorna.

030 034 026

För Rasmus såg dagen annorlunda ut, han var på hjälpmedelsmässa och fick se många nya och bra hjälpmedel som kan vara bra för många.

Fredagen innebar vernisageöppning för Oliver på biblioteket.

008 (2)

Viktor tränade på gymmet, Rasmus bakade sirapskakor.

005 (2)

Veckan som kommer (v 20):

På måndag kommer Viktor arbeta på någon förskola och Arlind kommer att arbeta på biblioteket.

På tisdag har Viktor praktik i Hovmantorp, Arlind bakar till fikat, Oliver är ute och går. På eftermiddagen går hela gänget ner till biblioteket för att titta på Olivers utställning.

Viktor kommer att vara ledig från onsdagen och resten av veckan, han ska flyga till London och titta på bland annat Big Ben.

På onsdag kommer Arlind åka in till Värendsvallen för att tävla i friidrott, han ska springa 100m och stöta kula. Rasmus och Oliver kommer att hitta på något roligt i Lessebo.

På torsdag är det matlagning på förmiddagen och sen blir det ett idrottspass för Arlind tillsammans med DV i Sporthallen.

På fredag är det idrott….. Rasmus bakar något gott till fikat.

GLÖM INTE ATT BESÖKA OLIVERS UTSTÄLLNING PÅ BIBLIOTEKET I LESSEBO, PÅGÅR FRAM TILL DEN 30 MAJ!!!