v.20

Veckan som gått v 20:

Veckan har löpt på, mycket regn i början av veckan men den slutade med sol och värme. Härligt, nu längtar vi efter sommarvädret.

I måndags  var Viktor och Arlind iväg på sina praktikplatser i vanlig ordning. Arlind gillar att sortera böcker och hitta deras olika fack på biblioteket. I tisdags jobbade Viktor i Hovmantorp,  Viktor gillar sitt arbete i kyrkan.

Tisdagens bildlektion blev ett besök på biblioteket. Vi tittade på Olivers fina utställning och alla hans fina alster. Utställningen hänger månaden ut.

I onsdags var Arlind på Telekonsult Arena och tävlade i kula och löpning. Det har varit DM för särskolans elever. Arlind berättade på torsdagsmorgonen om sina upplevelser och tävlingsresultat. Han var nöjd, stolt och glad!

bild 2

Viktor är på resa till London med sin familj över några dagar. Det blir spännande att höra honom berätta om sin resa när han kommer hem igen.

Vi har haft brandövning denna veckan. Utrymmningen gick snabbt och smidigt.

Torsdagens matlagning bestod av grillbuffé. Oliver skar mängder av olika grönsaker. Rasmus fixade potatis, het sås och stekte sparris.  Arlind var grillmästare och gjorde tzatziki. Han grillade kycklingspett och färsspett. Det blev en supergod lunch som vi åt tillsammans.

Arlind gör sitt träningspass med cykel på fredagen. Efteråt känns det alltid skönt med en dusch och klädbyte. Tvättmaskinen kör han igång på måndag.

Oliver körde en lång cykelrunda på side by side med Ingun och Marianne. Det var härligt att känna vinden i nerförsbackarna. Efter turen blev det en skön dusch och tvätt av kläder. Oliver hängde upp tvätten i torkskåpet när maskinen var klar.

Fredag är Rasmus bakdag. Tack Rasmus för de goda kakorna. Vi utvärderar vår vecka och redovisar för varandra.

Veckan som kommer v 21:

På måndag kl: 9.00 är vi bjudna på en föreställning om ”Askungen” i Folket Hus av kulturskolan. Sista timmen är Arlind på praktik sista timmen.

På tisdag är det Arlinds bakdag. Arlind och Viktor matplanerar och sista timmen har vi bild tillsammans.

På onsdag handlar gänget till torsdagslunchen. Vi har musik med Ronnie.

På torsdag är det matlagning och idrott för Arlind och Viktor sista timmen.

På fredag är det idrott och dusch som gäller. Rasmus bakar som vanligt.