Veckobrev v 21

Veckan som gått v 21:

En härlig vecka med sommarkänsla, så därför har vi passat på att vara ute så mycket som möjligt, för att ta vara på det fina vädret.

I måndags var skolan inbjuden till Folkets hus för att ta del av  kulturskolans teater Askungen. Vi fick se duktiga aktörer klädda i fina klänningar och andra kostymer.

Arlind jobbade på biblioteket som vanligt i måndags. Rasmus hade ett bra träningspass på maewalk och Oliver cyklade en lång runda.

003  024

I tisdags kom Viktor tillbaka från London så han hade mycket att visa och berätta om den fantastiska staden. Arlind bakade kringlor till fikat och på bilden gjorde eleverna en överraskning till mors dag.

I onsdags traskade Arlind och Viktor till affären för att handla mat till torsdagslunchen. Oliver hade bakat en jättegod rabarberpaj till fikat som alla fick smaka.

028 004 005

På musiken tränade vi vidare på sommarsångerna och det blev önskesånger på slutet. Det blev lite kubbspel på eftermiddagen i solen. Viktor var på en förskola och jobbade.

I torsdags lagade vi mat tillsammans. Vi rensade frysen så resultatet blev kasslergratäng med broccoli, sallad, morotsbitar och coleslaw. Sista timmen var det idrott med DV. Rasmus tog en promenad vid sjön.

I fredags var det idrott och dusch på schemat för alla elever. Rasmus bakade kolakakor till fikat. Rasmus läser bakschemat och plockar fram vad som behövs. När degen är gjord blir det såklart  en smakbit innan kakorna hamnar i ugnen.

Veckan som kommer v 22:

En ny kort vecka. Eleverna är lediga torsdag och fredag.

På måndag är vi bjudna på konsert i sporthallen. Det är kulturskolan som sjunger och spelar. Vi äter lite senare i matsalen.

Viktor jobbar på förskolan och Arlind är på biblioteket sista timmen.

På tisdag bakar Arlind. Viktor praktiserar i kyrkan. Oliver och Rasmus har träningspass.

På onsdag blir det ingen handling eftersom vi är lediga på torsdag. Det blir arbetspass i stället.

Oliver bakar och Viktor jobbar på förskolan.

Lovdagar torsdag 29/5 och fredag 30/5.  Trevlig helg!