Veckan som gått (v. 22):

En kort skolvecka igen! På måndagsmorgonen fick Oliver besök av en journalist från Smålandsposten. Det var Olivers konstutställning som uppmärksammades av tidningen.  I måndags var vi och lyssnade på Kulturskolans uppvisning av olika instrument. Kulturskolans elever visade upp och spelade på bland annat cello, fiol, tvärflöjt och trumpet. Innan vi var på konserten hann Arlind tvätta en maskin tvätt! På eftermiddagen var Viktor på Zebran och jobbade och Arlind var på biblioteket och ordnade med böckerna.

I tisdags på samling läste vi tillsammans den artikel som fanns om Oliver i Smålandsposten. Därefter var det bakning som stod på schemat för Arlind, som bakade kringlor! Oliver tog en skogspromenad innan lunch. Viktor var och jobbade i kyrkan på morgonen, sen när han kom till skolan var det en dusch och tvätt av arbetskläder på schemat. Efter lunch blev det ett par vindsnurror på bilden.

På onsdagen var det ingen handling för grabbarna utan de fick ett extra arbetspass. Oliver bakade en rabarberpaj. Ronnie var på turné med Kulturskolan så vi sjöng själva…. På eftermiddagen var det Zebran för Viktor medan vi andra hade ett arbetspass.

Veckan som kommer (v. 23):

På måndag är det praktik för Arlind på biblioteket och praktiskt arbete för Viktor på någon av Lessebos förskolor.

På tisdag är Viktor i Hovmantorps kyrka och jobbar. Det blir ingen matplanering för Arlind och Viktor eftersom det är utflykt på torsdagen. Arlind bakar något gott till fikat. Bild på eftermiddagen.

På onsdagen blir det ingen handling för Viktor, Arlind och Rasmus utan det blir ett arbetspass istället.  Oliver bakar något till fikat. Musik med Ronnie, det blir givetvis sommarsånger. På eftermiddagen går vi till biblioteket och lämnar tillbaka alla våra lånade böcker.

På torsdag har vi utflykt till Kalmar. Vi åker tåget från Lessebo, för att sen gå på Kalmar slott och sen äta lunch på restaurang innan vi tar tåget hem till Lessebo igen. Information om detta skickas hem.

LOVDAG på fredag 6 juni!!

Skolavslutning fredag den 13 juni kl. 9-11!! Ni är alla välkomna att vara med på vår avslutning!