v 37

V. 37

Veckorna går snabbt och nu är det höstkänsla. Vi är ute ganska mycket så det är viktigt att ha regnkläder med sig i skolan.

Arlind och Viktor har varit på sina praktikställen. De är alltid nöjda och glada när de kommer tillbaka till skolan.

I onsdags fick vi uppleva hur det är när det är strömavbrott i samhället. Affären hade stängt så vi fick gå tillbaka till skolan utan matvaror och handla på torsdagen i stället. Man får gilla läget.

Torsdagens meny var fiskgryta. Oliver tog hand om alla grönsaker, han är en riktig mästare på det nu efter all träning. Klippa dill, skära Purjolök, morötter, sallad, tomater och gurka.         Arlind och Viktor samarbetade om dukningen av bordet. Det är mycket att tänka på. Att räkna hur många som ska äta, duka rätt antal glas, tallrikar, bestick och stolar så det räcker till alla.

Pernilla är tillbaka hos oss vissa dagar när det är semester eller sjukdomar hos oss personal. Det är vi glada för, hon är känd för alla och smälter lätt in i vår verksamhet. Den 18-25 september är Inger och Ingun lediga och då kommer hon.

Nästa vecka: 38

Vi vill påminna er om att det är studiedag nästa vecka den 17 september.

Vi jobbar på som vanligt med arbetspass, praktik, handla och laga mat.

På torsdag gör vi utflykt till Hovmantorp och spelar minigolf. Vi åker efter lunch och är hemma innan skolan är slut för dagen.

Det är friskvårdsvecka och det kommer att prägla undervisningen. Skoljoggen på fredag.