Veckobrev v 38

Veckan som gått v 38:

En lite kortare vecka då det var studiedag i onsdags.

Det har varit friskvårdsvecka och vi har bl.a passat pa att  vara ute en hel del, bakat nyttigt bröd och tittat på några program om trafikvett ( en säker cykel, hur gör man i korsningar).

I måndags och tisdags jobbade eleverna som vanligt med sitt schema. Rasmus hade bakat bröd som vi fick smaka i tisdags tillsammans med olika frukter som Arlind hade förberett i olika skålar.

003

I torsdags tog vi vara på rester i frysen. Det blev köttfärssås och spagetti med en härlig sallad till. Vi åt lunch lite tidigare eftersom vi hade planerat en kortare utflykt till Hovmantorp. Vi åkte till Gökaskratt och spelade minigolf i det fina vädret. Roligt att önskeutflykten blev av. Det var härligt väder så några passade på att gå en promenad till båthamnen.

021

I fredags var det skoljoggen. Alla elever var ute och rörde på sig efter sina egna förmågor. Till fikat provade vi på att göra egen juice. Vi använde egenodlade äpplen och morötter samt några apelsiner.

Veckan som kommer v 39:

Det blir en vanlig vecka för eleverna med jobb enligt schema.

Brödet som Rasmus bakade gav mersmak så på måndag är det dags igen.

På tisdag fixar Arlind skålar med frukt som alla kan smaka till fikat.

På torsdag lagar vi mat. Vad det blir får vi reda på under tisdagen.

På fredag är det idrott som vanligt. Arlind och Viktor samlas vid Odengatan.