Vecka 43:

Veckan som gått (v. 43):
Sista veckan innan höstlovet och ingen vet vart tiden har tagit vägen…… Det kändes som om det var bara härom veckan som vi satt i köket och firade att skolan började igen… Den här veckan har hösten verkligen kommit och regnställen har fått användas!
Att det är höst speglar av sig på många olika sätt; på bilden har eleverna gjort fina kastanjekransar och höstlyktor med decoupage.
041
På matplaneringen var det en höstmiddag som skulle planeras – det blev en 3-rätters meny…. Därför var det mycket som skulle inhandlas på onsdagen. Det var tre grabbar med varsin inköpslista som inhandlade allt och såg till att det kom in på rätt ställe i skolan – kylvarorna i kylskåpet, torrvaror i skafferiet och frysvaror i frysen.
På musiken kom Anna med gitarren och vi sjöng ett hårdrocksmedley, lite nya låtar och så dammade vi av några gamla teckensånger. Med ny musik på DV-idrotten blir det lättare att träna!
På torsdagen var det matlagning hela dagen, förrätten skulle fixas och läggas upp på tallrikar, grönsaker skäras, de vita dukarna läggas på borden. Efter vår tre-rätters middag passade vi på att gå ut, några spelade fotboll och en del av oss satt ute och bara tog det lugnt.040
På fredagen var Viktor och Arlind på studiebesök på ICA, de fick lära sig om nyttigheter och om vad som är bra för kroppen. Det blev många smakbitar av frukt och grönsaker. Många kände eleverna igen men flera var nya.
Veckan som kommer (v. 44):
HÖSTLOV!!! Eleverna är lediga hela veckan från skolan!
Detta händer efter höstlovet (v. 45):
Vi jobbar på som vanligt; praktik för Viktor och Arlind, bild och musik, onsdagshandling,  idrott med DV för Viktor, Arlind och Rasmus.
Vi går till biblioteket efter den hemlagade lunchen på torsdag.