V.45

Veckan som gått v.45

Det var roligt att köra igång efter en veckas ledighet. Vi tyckte att det har varit en härlig höstlovs vecka med många roliga aktiviteter. Vädret har ju också varit bra, varma fina dagar.

I måndags startade vi veckan med praktik för Viktor och Arlind. Oliver gick en härlig promenad i skogen. På bilden har vi börjat skapa julklappar, det är märkligt hur fort tiden går. Arlind har startat upp ett nytt mål i ämnet Hemkunskap, nu är det dax för tema städning.

Vi har varit och handlat till torsdagsmiddagen ,det märks att eleverna har varit med om detta många gånger,de letar varor,fixar allt vid kassan betalar och packar ner sina varor. På vägen tillbaka till skolan fick vi ett riktigt ruskigt väder, tur att det finns regnkläder .Oliver har besökt    biblioteket och han fick också användning av regnkläder. På musiken kom Anna med sin gitarr och det spelades och sjöng många fina låtar. D.V gympan avslutade dagen.

Torsdag , då stod det FISKSOPPA på menyn. Som vanligt delade man på  arbetsuppgifterna, alla är lika viktiga. För att det ska bli extra gott så blev det nybakat bröd till. Oliver visade att han är en hejare på att baka bröd.

001 006

Mätta och belåtna promenerade vi till biblioteket, där tittade vi i många trevliga böcker utifrån intresse.

010 013

Viktor hade en heldag uppe på Violen, där han jobbade som betongarbetare.

IMG_2846

Så snabbt en vecka går redan fredag . Ett gäng drog iväg med cykel och joggingkläder vi hittade både järnaffären stationen och garaget.. Efter träning var det dax för BUBBELBAD åh så härligt!!!!Övriga gänget hade friskvård uppe på skolan. Vi hade besök av habiliteringen.

Nästa vecka v.46

Vi ser fram emot att testa den nyinköpta cykeln och vi hoppas att alla våra elever kommer att utnyttja den. Det blir utflykt på torsdag till Växjö. Vi åker buss från skolan, eleverna samlas som vanligt på morgonen. Vi kommer inte att handla på onsdag så det blir ett extra arbetspass.