veckobrev 46

Veckan som gått: 46

Regn och rusk, det är väl så vi brukar känna igen november. Men det stoppar inte killarna på Nyängskolan att vara ute på promenader, cykla en runda och göra olika utflykter.

På tisdagens bild målade vi med akrylfärg, vi målade efter ett mönster och gjorde olika färgval. Det blev fina ugglor.

024 018

På musiken denna veckan har vi gjort en spellista  med de sånger vi sjunger och i vilken ordning vi vill ha dem. Vi fick klara musiken själva utan Anna denna veckan men det gick också bra.

I torsdags gjorde vi en bussutflykt till Växjö. Det blev en shoppingtur, (utan shopping), man kan ju titta vad som finns att köpa och prata med folk. Flera affärer betades av, sportaffär, bokaffär och olika herraffärer. Killarna gillade att kolla på kläder, sportgrejer, böcker och allt möjligt annat. Vi gjorde ett besök på stadsbiblioteket, det är betydligt större än vårt Lessebo bibliotek. Det blev ett trevligt besök, att titta i böcker, och se på folk som strömmar igenom eller sitter och pluggar i olika vrår. Maten på restaurang Kök 11 smakade gott. Eleverna kunde välja på tre rätter, kyckling, ärtsoppa eller biff och potatismos. Alla var nöjda med sin mat. Mysig stämmning och fin miljö.
002 006 008
Arlind har utökat sitt arbete på bilblioteket med att räkna ljudböcker för barn. Han har blivit snabb på sina invanda uppgifter och då är det roligt att utmanas i nytt jobb.

Killarna har varit ute på små cykelrundor. Cykeln fungerar bra och alla tycks gilla den. Utvärdering på fredagen innan vi tar helg i alla utvärderingsböcker. Eleverna klistrar in alla sina bilder och skriver text till vad som hänt och gjorts under skolveckan.

På fredagens idrottslektion tittade vi på 2 filmer; en om hur man gör när man går över vägen och en film om hur viktigt det är att synas i mörkret genom att använda reflex och cykellyse. Eleverna fick även ett reflexband att ha på sig när de är ute och går i mörkret.

Nästa vecka jobbar vi på som vanligt.