Veckobrev V 47

Veckan som gått v 47:

Gråa dagar hela veckan kan göra vem som helst lite trött, men snart är advent här med  ljus och olika pynt  som gör att man piggnar till . Veckan har varit som vanligt. Eleverna har jobbat på med sina uppgifter både i skolan och på olika arbetsplatser. Även om vädret har varit lite si och så har vi försökt vara ute en sväng varje dag för att få frisk luft. Den nyinköpta cykeln sporrar en del till mer uteaktivitet.

På musiken görs stora framsteg med nya texter, tecken och roliga danssteg. Det är nästan som ett träningspass med många olika kroppsövningar.

Under torsdagens matlagning samarbetade eleverna med att skära grönsaker, koka pasta, röra sås, dela kyckling och duka. Det blev en stor form med pastagratäng som alla tyckte smakade fint.

I fredags var det idrott och motorik för alla elever. Två killar cykelorienterade på samhället. Det gällde att känna igen och hitta olika platser. Oliver provade på ett lottospel när det var dags att gå sin skogsrunda. Det var roligt att prova något nytt. Rasmus fixade fika till alla och det behövs efter träningen.
Veckan som kommer  v 48:

Måndag: jobb som vanligt för Viktor och Arlind. Rasmus och Oliver har praktiskt arbete.

Tisdag: Viktor ska till kyrkan och arbeta. Arlind har praktiskt arbete, Rasmus och Oliver har motorikträning. Vi bakar lussekatter tillsammans under dagen.

Onsdag: är handlardagen. Vi traskar och åker cykel till olika affärer för att köpa in veckans matvaror. Anna kommer till musiken så vi får träna vidare på vår höstreportoar. DV-idrott sista timmen.

Torsdag: matlagning på schemat för alla elever. Under dagen passar vi på att göra adventsfint. Vi hjälps åt med gardiner, stjärnor och ljusstakar.

Fredag: idrott och motorikträning för alla elever. Vi tar en fredagsfika ihop och provsmakar goda lussekatter.