Veckan som gått (v. 48):

Veckorna flyger fram och ännu en vecka har gått! Eleverna jobbar på både i klassrummen och på sina praktikplatser. Viktor var i måndags med DV och jobbade med veden i ”garaget”.

002                         023

I måndags eftermiddag gick brandlarmet och vi fick utrymma skolan! Eleverna visste vad som skulle göras; ta på kläderna och samlas på vår plats vid Hackebackeskolans staket. Som tur var det bara en övning….

I tisdags hade Arlind hemkunskap och det står just nu städning på schemat. Arlind provade denna gången på att städa toaletten.

006

Denna veckan har vi påbörjat julstöket… Vi bakade lussekatter tillsammans i tisdags, dessa provsmakades innan vi gick hem. 011

I onsdags var det handling på förmiddagen, vi delade upp oss och handlade i olika affärer. Efter fikan kom Anna och vi sjöng och dansade fram till lunchen.

I torsdags hängdes julgardinerna upp och vi fick fina adventsstjärnor och ljusstakar i fönstrena. Under fredagens idrottslektion fortsatte eleverna med orienteringen.  När alla kom tillbaka till skolan fikade vi på lussekatterna som vi bakade i veckan.

Veckan som kommer (v. 49):

Vi jobbar på som vanligt. Vi kommer under veckan baka pepparkakor vid olika tillfällen. På torsdagen kommer vi att gå till biblioteket sista timmen.
Julavslutningen blir den 19 december kl 9-11.  Som vanligt är ni välkomna att vara med vid vår julfika, meddela gärna innan om ni kommer….