Veckan som gått (v. 7):

Det var svårt att tro att det var vinter i början av veckan – solen sken och snön smälte. Det var härliga promenader och cykelturer.

I tisdags planerade Arlind och Viktor maten för veckan – inspirerade av det härliga vädret bestämde vi oss för att plocka fram grillen och grilla hamburgare. På engelskalektionen har Arlind och Viktor börjat jobba med varsitt program på ipaden. I programmet får eleverna olika uppdrag på engelska som de ska lösa.

På bilden gjorde eleverna fina alla hjärtans-presenter till nära och kära. Dessa slogs in och vi gjorde fina kort.

I onsdags var alla eleverna och handlade efter sina inköpslistor. Efter handlingen plockar vi in varorna på rätt ställe; hamburgarbrödet in i skafferiet, grönsakerna in i kylskåpet och hamburgarna in i frysen. Efter handlingen kom Anna och det var dags för veckans musiklektion. Vi håller på att träna inför vår årliga vårkonsert och snart så sitter låtarna!

I torsdags kom grillen fram, tyvärr var det för kallt för att sitta ute så hamburgarna åt vi i köket. Till efterrätt blev det fruktsallad – det var jättegott!!

Veckan avslutas med en bad i bubbelpoolen för eleverna, efter badet kom vi tillbaka till skolan där det serverades semlor. Semlebullarna bakades i tisdags av Arlind, men var och en fick göra sin egna semla –  så det blev perfekta semlor!

Ha ett trevligt sportlov!!!!!

Veckan som kommer (v. 8):  SPORTLOV!!!!

Vecka 9:

Vi jobbar på som vanligt; Arlind och Viktor är på sina praktikplatser och jobbar på måndagen. Viktor är i kyrkan på tisdagsförmiddagen.

På onsdagen blir det ingen handling eftersom vi inte ska laga mat på torsdagen.  På torsdagen blir det en utflykt med restaurangbesök – men vi kommer att hålla oss i Lessebo så vi behöver inte åka buss eller tåg.