Veckan som gått. (v.9)

Tillbaka igen i skolan efter ett härligt sportlov, våra elever berättade om alla spännande upplevelser de haft under lovet. Nu var det lite segt att komma igång med skolarbetet men efter en måndagsförmiddag i skolan var både elever och pedagoger igång. På  eftermiddagen cyklade Arlind ner till sin praktik på biblioteket.

I tisdags var Viktor på sin praktik på kyrkan. Arlind bakade muffins till utflykten på torsdag. Oliver tog sig en promenad på elljusspåret .På engelskan jobbade vi med färger och kläder. Bildlektionen innehöll lite varierande aktiviteter , vi jobbade med gips,  målade 3D- tavlor med fritt skapande.

I onsdags blev det arbetspass istället för affärsbesök. Alla fick lära sig fakta om räven via film på datorn och arbetsblad. Efter god köttfärslimpa och färdigpackade träningsväskor var det dags för ännu ett träningspass med DV gänget.

I torsdags var vi på utflykt. Vi åkte till Kosta, där gjorde några ett besök på glasbruket. Magnus som är glasarbetare visade hur man blåser glas. Både Viktor och Arlind ville prova på och de gillade detta skarpt, det blev stora ballonger och stora istappar. Det andra gänget åkte till Djupgöl ett naturskönt område utanför Kosta. Där blev det promenad och fika vid sjön, vi hoppas att vi kan återkomma hit någon gång i vår. Sedan åkte vi buss tilbaka till Lessebo och restaurangbesök på Oasen.

DJUPGÖL 001  glasbruk 015  glasbruk 022

I fredags tränade,  promenerade och utvärderade vi veckan.

Veckan som kommer V.10

Vi jobbar på som vanligt. Vi har allaredan kommit in i mars månad och hoppas på många vårtecken. På torsdag går vi till biblioteket.