Veckobrev

Vecka: 13

Rasmus är tillbaka i skolan efter en tids sjukskrivning. Det blev stor glädje av att ses igen. Ingun har semester så Pernilla stöttar in istället.

Veckorna rullar på och nu är vi en bit in i våren. Vädret har varit blandat, kyla, regn och sol. Men det är trots allt bara mars månad. Veckan har bjudit på många roliga tillfällen men också hårt skolarbete. Viktor har varit med DV i Lionsstugan och gjort jobb åt idrottsföreningen, vika idrottströjor. Arlind har varit på biblioteket och gjort sitt värdefulla arbete. Han har verkligen koll på logistiken, han vet vad alla böcker och kasseter hör hemma.  På bilden har allt påskpyssel blivit klart så nu är det dags att ta hem det. Vi har också tittat på filmer om påsk och påskfirandet.

Planering av veckans matlagning har också varit viktiga uppgifter. Att handla hem allt till påsk buffén. Killarna delade upp sysslorna. Oliver tog ansvar för alla grönsaker. Rasmus, Viktor och Arlind hjälptes åt med köttbullar, korv, ägg, sill, potatisgratäng och dukning. Med vita dukar och fina servetter blev det en riktig påskfest. Å gott va de!

008 (2) 010 (2)

Fredagen avslutade vi med träning, poolbad och våffelkalas. Nu tar vi påsklov hela gänget.

påsk 001

Vecka: 14 PÅSKLOV!

Vecka: 15 Har vi fått en inbjudan till kyrkans ”påskspel”