Veckan som gått (v.12):

Ännu en vecka som har gått snabbt!  Vi inledde veckan med att titta på 2 filmer om påsken. På arbetspassen under veckan har eleverna fått jobba med olika uppgifter kopplade till påsken.

Arlind jobbade på biblioteket som vanligt i måndags. Viktor däremot var och kollade på ett nytt arbete för honom – Lionsstugan. Där träffade han kompisar från DV – som också jobbar där. Viktor blev sugen på detta nya jobb och kommer under våren prova på det vid ett flertal tillfällen.

Eftersom det var en utflyktsvecka har eleverna inte haft matplanering eller varit och handlat utan vi har haft arbetspass och jobbat praktiskt – kläderna ska tvättas, hängas upp på tork och sen ska de vikas för att läggas in i garderoben.

013

I torsdags var vi på utflykter – Viktor och Jocke var i Växjö och Arlind och Oliver var på Kaskad i Tingsryd med Ingun, Marianne och Christina. På vägen till Tingsryd såg vi 3 par tranor på åkrarna! Viktor åkte bussen in till Växjö och shoppade bland annat ny kontaktbok. Arlind och Oliver åkte vattenrutschkana, simmade, badade i varmbassängen och i bubbelpoolen.

008

I fredags var det styrketräning för Arlind och Viktor och promenad längs elljusspåret för Oliver. Innan lunch utvärderades denna veckan.

Veckan som kommer (v.13):

Sista veckan innan påsklovet!

Denna veckan har Ingun semester, som vikarie kommer Pernilla, som är ett välkänt ansikte för alla.

På torsdag är det matlagning, den här gången är det en påsklunch som serveras.

På fredag blir det bubbelpool och våfflor till fikat.