Veckan som gått (v. 16):

En ny vårfågel presenterades i måndags – sädesärlan. Vi tittade och framför allt lyssnade på fåglarnas sång i en film om vårfåglarna. Mycket spännande att se hur de bygger sina bon och hur de lockar till sig en kompis. Under arbetspassen jobbade vi även med material om sädesärlan.

005 006

På måndagar står det bakning på schemat för Rasmus, denna veckan bakades det bröd.

014

I tisdags planerades maten och vi valde att laga mat från Thailand denna gången. Arlind och Viktor passade på att titta på en film hur det är att leva i Asien. På bilden skapades rekvisita till vår musikaliska afton. Ni kan redan nu boka in torsdagskvällen den 21 maj. Vi kommer då att tillsammans med kompisar från Daglig verksamhet ha en konsert i Folkets Hus i Lessebo.

Viktor har denna veckan jobbat med DV-gänget på Lionsstugan både måndag och torsdag. Han hittade en skylt som han gärna ville ha med hem!

009

På torsdagen var det dags matlagning igen! Tillsammans lagade vi kycklinggryta och ris, det var en gryta med kokosmjölk, currypasta och mangochutney i. På bordet fanns det sambal oelek för de som ville ha lite extra hetta i maten!!!

För Viktor och Arlind blev det cykelorientering på idrotten, Oliver gick tipsrunda längs elljusspåret.   Rasmus avslutade veckan med massage på sitt idrottspass. Innan lunch utvärderade vi veckan och berättade för varandra vad vi hade skrivit.

Veckan som kommer (v. 17):

OBS!! Studiedag på tisdag och eleverna är lediga från skolan.

På onsdag går vi och handlar, sen är det dags för musik med Anna.

På torsdag lagar vi mat.

Fredag blir det idrott.