Veckobrev v 17

Veckan som gått v 17:

En något kortare vecka eftersom vi hade en extra studiedag i tisdags. Personalen är påfylld med många kloka saker som vi kommer att ha användning av.

I måndags var det vanligt jobb för alla elever.

I onsdags stack hela gänget ner till ICA för att handla varor till torsdagens lunch. Vi hade redan bestämt vilket land som stod på tur. Italien och pizza hör ju ihop. På musiken fortsatte vi att träna våra sånger. Idag kändes det som om många låtar med tecken satt. Det är glädje och högt i tak när vi drar igång.

På eftermiddagen hade Oliver praktiskt arbete och provade bland annat på att göra varma mackor. Det är olika moment som kräver sitt som att bre, använda kniv och osthyvel. Efter en stund i ugnen var det dags att smaka. Innan lektionen var slut var det dags att vika sin rena tvätt.

029

Rasmus tog en tur på sin maewalk ute i det fina vädret. Trots ny miljö så traskade han på även i uppförslut. Viktor och Arlind cyklade bort till idrottsplatsen för att möta gänget från DV. Härligt att vara ute på idrotten.

015 024

I torsdags jobbade Viktor i Lionsstugan med ved och annat som behövde göras. Efter fikat var det dags att baka pizzor och duka. På bordet står alltid en aktuell flagga från det land som gäller för veckan.  Vi lyssnade på musik och tittade på film om Italien i slutet av dagen.

007

I fredags var det idrott för alla. Arlind och Viktor tog ett bad i bubbelpoolen, det passade fint så här dagen efter discot. Oliver gick i skogen och letade lottobilder och Rasmus hade motorikträning med massage.

Veckan som kommer v 18:

På onsdag är det skräpplockardag för Hackebackeskolan och Nyängskolan.

På torsdag åker vi på utflykt och äter på restaurang.

Vi påbörjar våra samtal nästa vecka.

Fredag 1/5 är det skollov.