veckobrev v.18

V. 18

Sista veckan i april, tiden rasar iväg. Denna veckan har vi haft Pernilla hos oss hela veckan. Både Christina och Joakim har varit sjuka.

Veckan har rullat på med jobb, praktik och andra arbetsuppgifter. Vi har sett filmen om grodorna och jobbat med arbetsblad om grodor. Vi har också tittat på en film om våren och valborgsfirandet.

På onsdagen hade Hackebackeskolan och Nyängskolan städdag. Vi plockade skräp runt skolan. Det blev fint.

29 april 00229 april 009

Torsdagens utflykt gick vi till Daglig verksamhet Lionsstuga, Viktor visade oss vägen och berättade om vad han brukar jobba med när han är där. Oliver hade bakat chokladbröd och Arlind kringlor som vi hade med oss och fikade på. Vi gick vidare till Restaurangen Oasen och åt lunch. Vi valde olika, snitsel och pommes eller pizza. Allt smakade gott!

30 april 016 30 april 013

V. 19

Under maj månad bjuder vi på konsert i Folkets hus Lessebo tillsammans med Kulturskolan.

Vi läser enligt schema hela veckan.