Veckan som gått (v.21)

Måndag och tisdag var studiedagar. Alla elever har haft långledigt från Kristi Himmelsfärds dag fram till onsdag. Hoppas att detta har upplevts skönt och avkopplande.

På onsdagen kom eleverna glada och arbetssugna till skolan . Vi promenerade och cyklade till affären och handlade alla saker inför torsdagens matlagning. Musiklektion med Anna och där tränade vi inför föreställningen på Folkets Hus. Efter lunch var det dags för praktiskt arbete och DV- idrott.

Torsdagens meny var Pastasallad med kyckling och kassler. Alla jobbade bra med sina sysslor och det smakade gott som vanligt. I torsdag hade vi besök av våran nya klasskompis.

I fredags tränade vi på olika sätt, lottorunda i skogen. cyckelorientering till idrottsplatsen med fotbollsspel och vidare till badplatsen. Avslutade med en härlig dusch. Fredagen innehöll också utvärdering av veckan. En kort men innehållsrik vecka.

V.22

Nästa vecka kommer vi att lägga mycket tid på våran föreställning. Vi tränar på Folkets Hus på onsdag förmiddag . På torsdag tränar vi vidare på förmiddagen och äter våran lunch på restaurang Oasen.

Torsdagen den 28 Maj kl.18.00 är alla välkomna att se våran musikföreställning i Lessebo Folkets Hus. Meddela gärna hur många som kommer.

Nu är det beslutat att skolavslutningen blir fredagen den 12/6 kl.9.00-11.00

För de elever som åker taxi meddela hur ni vill ha det med detta.