Veckobrev v 22

Veckan som gått v 22:

Nu  har vi kommit till slutet av maj och än har inte syrenen slagit ut för fullt. Fördelen är att vi får njuta av våren lite längre och se fram emot sommar och värme.

I måndags blev det cykelrunda som vanligt för Oliver, full fart till återvinningen för att slänga  skräp. Viktor jobbade på idrottsplatsen och Arlind på bibilioteket. Rasmus bakade gott bröd på eftermiddagen som han kunde bjuda på när vi fick besök på tisdagen.

I onsdags tränade vi på vårt uppträde i Folkets Hus. Vi träffade Anna och DV-gänget för att öva på scenen. Det var lite som skulle fixas med stolar och teknisk utrustning. Bra att få hjälp från Kulturskolan.

I torsdags var det genrep på scenen. All rekvisita och alla tekniska prylar var på plats. Alla artister var laddade för att träna en sista gång innan föreställningen. Efter repetitionen gick vi till Oasen för att äta lunch.

Kvällens föreställning blev fantastisk med mycket publik och många applåder. Nyängsskolans och Kulturskolans rektorer inledde konserten med ett litet tal innan musiken drog igång. Artisterna var laddade och gav allt på scenen. Det var glädje och högt i tak. Efter konserten fick alla deltagare var sin ros som tack för sin fina insats. Stort tack till Anna som har gjort ett jättejobb för att göra kvällen möjlig.

I fredags var det idrott och motorik för alla samt utvärdering av veckan.

Veckan som kommer v 23:

Ingun är på semester så Pernilla är inne och jobbar under veckan.

På torsdag åker vi tåg till Växjö för att göra olika besök och äta på restaurang. Vi hoppas på en härlig dag. Alla elever kommer till skolan först så gör vi sällskap ner till stationen.

På fredag är det idrott och motorik för alla.