Veckobrev v 50

Veckan som gått v 50:

Tiden rullar på och endast en vecka återstår av höstterminen. Under veckan har eleverna hunnit med att baka lussekatter och pepparkakor. En härlig doft har spridit sig i huset och en känsla av jul har infunnit sig.

063007   068

071
I onsdags var skolan inbjuden till julspel i kyrkan. Det blev sång, musik och teater. Det är alltid spännande att se vad de har hittat på år för år. Föreställningen var uppskattad av alla och efteråt fanns möjlighet att hälsa på skådespelarna.

I fredags tittade vi på en kort film om Lucia efter samlingen sedan gick vi till biblioteket för att se på Bikupans Lucia. Vi fikade på lussekatter och pepparkakor på bibliotekets café innan framträdandet. Det blev en fin upplevelse med många ljus och fin sång. Ett bra slut på veckan.

Veckan som kommer v 51:

Till veckan står det bakning på schemat igen och den här gången blir det jullimpor. Eleverna får ett bröd med sig hem så det finns chans att provsmaka.

På torsdag lagar vi till ett julbord i skolan. Eleverna hjälps åt att förbereda mat och duka fint.

På fredag är det skolavslutning mellan 9-11. Vi har flera aktiviteter på gång och fika som avslutning.