Veckobrev v 51

Då var det dags att skriva årets sista veckobrev! December månad har varit händelserik, många saker som ska göras innan det är dags för ett par veckors ledighet. Denna veckan har inte varit något undantag, förutom att arbeta i klassrummet har det julstökats på många olika sätt…

I måndags bakades det mjuka pepparkakor, i tisdags och onsdags bakades det julbröd som eleverna fick hem i torsdags.043

Arbetspassen har varvats med paketinslagning och under tisdagens bildlektion var det som att titta in i tomtens verkstad.

023

018

På torsdagsmorgonen fick vi oss en överraskning, mitt under samlingen stod tomten utanför fönstret och ville komma in. Tomten bjöd eleverna på lite godis och det blev en ringdans innan tomten fick skynda vidare på sin runda.

IMG_1178

Under torsdagen var det förberedelse för det stora julbordet; skinkan skulle griljeras, janssons frestelse skulle in i ugnen, köttbullar och korv skulle stekas och vi skulle duka långbord.

Julavslutningen bestod av lite julmusik, tipspromenad och julfika. Mitt under julfikat kom tomten på besök igen, måste ha varit snälla elever på Nyängskolan i år!!

Vi önskar er alla en god jul och ett gott nytt år!!!

Vad som händer nästa termin:

Eleverna börjar tisdagen den 12 januari, de elever som har praktik på eftermiddagen kör igång med detta.

Under hösten har Madde och Daniel jobbat hos oss, tyvärr kommer de att lämna oss för att prova på nya arbeten. Vi har redan klart med två nya personer som ska börja jobba hos oss från terminsstarten i januari: Hanna, som vi känner sen tidigare då hon har jobbat hos oss under hösten, och Eva, som är en ny bekantskap för oss.