Vecka 35:

Veckan som gått (v.35):

Och så har andra veckan redan försvunnit, men vi har hunnit med en hel del! I måndags var en elev och handlade inför vår första matlagningsdag. På måndagseftermiddagen var det dags för det första gympapasset inne i Sporthallen. Nytt för detta läsåret är att vi är i B-hallen. Idrott innebär för även praktiskt arbete för eleverna, då de tvättar sina idrottskläder, hänger upp dem för torkning och sen viker ihop och packar om sina idrottsväskor.

I tisdags var det dags för vår första matlagning, vi tog vara på det fina vädret och passade på att grilla korv och äta ute i solen. Vi kommer under hösten laga mat tillsammans på tisdagar, vissa tisdagar kommer det bli utflykt.  Efter lunchen gick flera elever till biblioteket, vi kommer att gå till biblioteket var tredje vecka.

I onsdags var det dags för musik igen! Höstlåtar har börjat smyga in på låtlistan, som består av en hel del gamla godingar som alla kan! Under veckan har eleverna bild vid olika tillfällen och nu har alla gjort fina bildmappar som de kan spara sina alster i.

Vi har passat på och utnyttjat det fina vädret och varit ute och gått, cyklat med side-by side-cykeln vid flera tillfällen.

Ett par dagar denna och nästa vecka är Inger ledig, vikarie för henne är Ingun. Ingun, som denna termin jobbar i en vikariepool för Lessebos förskolor och Nyängskolan, är ett känt ansikte för de flesta elever då hon tidigare har jobbat på Nyängskolan.

Veckan som kommer (v. 36):

På tisdag kommer vi att åka på vår första utflykt, vi börjar med en lite kortare tur till Skruv och deras idrottplats. Här finns det möjlighet att prova på löparbanorna, spela lite fotboll, gå promenad runt sjöarna och om det är fint väder kanske ta sig ett dopp?! Vi kommer att ha med oss fika, så eleverna kommer under måndagen handla och baka frallor som vi ska fika på. Mer information kommer skickas hem.

I övrigt kommer vi att jobba på som vanligt.