V.36

9 sept 024Så var vi inne på skolvecka 3. Tiden rusar iväg & vi har verkligen haft tur med vädret dessa första skolveckor!

Vår utflykt till Skruv var verkligen lyckad! Höstmånaden visade sig från sin bästa sida med blå himmel & skinande sol. Vi gick runt lax sjön & letade naturbilder som vi samtalade om. Efter det var det gott med fika som vi hade med oss. En del sparkade boll, någon målade, någon satt på bryggan & doppade fötterna & det fanns även dom som tog sig ett dopp för att fånga fisk! När vi kom tillbaka till skolan bestod lunchen av pizza som var väldigt uppskattat. Vi hoppas det blir fler utflykter som vi kan se fram emot i höst.

029 037

Denna termin kör vi hemkunskap på schemat för vissa elever. Detta innebär bla att bädda rent sängen, damma, dammsuga, moppa golv & städa toaletten. bra sysslor att kunna i sitt egna hem! Någon elev har även pantat flaskor.

Annars har veckan rullat på i vanlig takt. Det har bla stått bakning, handling, promenad & cykling på schemat. En elev fick ha samlingen inför sina klasskamrater som gick galant!

IMG_0244                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Veckan som kommer:

Måndag: Några elever går & handlar. Gemensam idrott.

Tisdag: Matlagning.

Onsdag: Musik, Bild och Dv idrott.

Torsdag: Några elever går & handlar.

Fredag: Vi arbetar med utvärderingsboken.