V. 39

V. 38.

Hösten har börjat knacka på rejält. Kalla nätter, men underbar höstluft med fortfarande sol och värme på dagarna. Så vi klagar inte.

Vi planerade gemensam matlagning även denna veckan vilket innebar att några elever cyklade eller gick till affären för att handla.  Med bildschemat som stöd så blev det rödbetor, grönsaker  och andra matvaror som behövs.

Tisdagens matlagning sätter alla elever i olika jobb. Någon steker ägg, andra dukar eller lagar pytt i panna. Morötter ska sköljas och rivas. Alla elever är igång och det känns härligt att få äta tillsammans när allt är klart.

Vi har också gjort ett besök på biblioteket denna veckan. Vi lånar nya böcker, läser, sitter och pratar med andra som är där. En fin mötesplats i samhället.

Eleverna fick en ledig dag mitt i veckan. Vi pedagoger fick jobba på i skolan med likabehandlingsplanen, schoolsoft och diskussioner.

Vi avslutade veckan med fotografering och en gemensam gruppbild. Alla var glada, det blev många bilder. Vi tyckte att slutbilden blev riktigt fin.

003 005 2016-09-23-041

Nästa vecka 39:
Vi åker på utflykt till Skruv på tisdag. Vi hoppas på fint väder.