V. 46

V 45.

Hösten har sakta övergått till vinter. Snön har lagt sig som ett pudertäcke över marken. Vi har gått skogsrundor och letat bilder. Det ger spänning, frisk luft och rosiga kinder. Även solen har tittat fram lite varje dag.

En vecka som rullat på i vanlig ordning. Besök på DV och praktik på biblioteket. I tisdags lagade vi köttgryta, skalade morötter, kokte ris och gjorde sallad. sharmake-20-okt-0108-nov-005

Med bra samarbete är gott att sitta tillsammans runt stora bordet och äta, med ljus på bordet och mycket gemenskap.

På musiken med Anna sjunger vi olika sorters låtar som vi kan röra oss till, göra tecken till eller bara njuta till. Eleverna hjälps åt att välja vilken ordning alla sånger ska sjungas i. Snart är det dags att plocka fram vinter, advent och julsånger.