Veckorna bara försvinner iväg…. Måndagen inleddes som vanligt med veckoplaneringen, därefter var det handling på schemat för en del elever. Denna gången handlade man torskfilé, potatis och grönsaker bland annat. Måndagen avslutas med idrott för gänget!

015-3

Tisdagen handlar om matlagning – alla elever har olika uppgifter vid matlagningen. Det skalades morötter och potatis, morötter revs, purjolök, tomater och fisk skars i mindre bitar och en sås gjordes. Slutligen stod det på bordet en fiskgratäng och kokt potatis, som alla tyckte var jättegott! Det slank ner både en och två portioner….

003

004

002

I onsdags kom Anna och vi sjöng! Eleverna får välja ordningen av låtarna och vi börjar redan se att det finns favoritlåtar hos flera elever!

Vi har också passat på att vara ute under veckan; vi har varit på återvinningen, på biblioteket och på praktik på DV.

Veckan avslutas med att alla eleverna berättar för varandra om hur veckan har varit och visar bilder från sin arbetsvecka.