Veckobrev v 47

Veckan som gått: Så har denna veckan gått och advent står för dörren. Även om det är lite kyligt kan det vara mysigt att sitta ute och fika när solen tittar fram.

001-4

Alla stjärnor och adventsstakar kommer väl till pass den här tiden då mörkret kryper på. Eleverna har pysslat lite och ställt fram det som hör advent till. De hjälptes också åt att måla en stor gran som pryder väggen i hallen.001

004-5

Annars har veckan varit som vanligt och eleverna har jobbat enligt schema. I måndags handlade några inför tisdagslunchen. Ugnsfalukorv och potatismos stod på menyn. Det blev mycket att skala, potatis, äpplen, lök och morötter. Ett härligt samarbete med ett lyckat resultat.

013-2003-3

I onsdags var det musik och några nya låtar har smugit sig in i listan. Några sånger som hör vintern och julen till fanns att välja på.

På bilden jobbar vi med julen på olika sätt men det vi gör i tomteverkstan kan vi inte avslöja.

Veckan som kommer: Vi går till biblioteket på tisdag sista timmen.