I måndag var alla elever nere i affärerna med olika uppdrag; handla till tisdagslunchen, handla till det kommande julbaket och panta flaskor.  Utöver dessa uppdrag var det att planera sin arbetsvecka och arbetspass. Måndagen avslutades med träning.sharmake-29-nov-003003-5

Tisdagen är den stora matlagningsdagen; alla elever har olika uppgifter under förmiddagen. Det skars både kassler och kyckling – vi gjorde två olika gratänger. Efter lunch gick några elever till biblioteket.

30-nov-00630-nov-001

I onsdags hade vi brandövning, alla elever var snabba ut och visste vart vi skulle ta vägen om det skulle börja brinna! Sen kom Anna och vi sjöng – både julsånger och poplåtar. I torsdag hade flera elever praktiskt arbete, det bakades och det sopsorterades på återvinningsstationen. Vi började också att efter samlingen titta på dagens avsnitt av julkalendern.

30-nov-014

Fredagen avslutades med att vi berättar för varandra vad som har hänt under veckan.