Veckobrev v 9

Veckan som gått v 9:

Så är vi tillbaka igen efter ett snabbt sportlov. Hoppas alla har haft en fin vecka och samlat energi för vårens skolarbete.

I måndags tittade vi på en film om våren och vad som förväntas hända i naturen framöver.  Efter fikat handlade alla eleverna till tisdagens lunch. Eftersom det var tacos på menyn blev det många olika grönsaker och andra tillbehör som hamnade i matkassarna. Det blev mycket att skära, blanda och steka. Allt smakade väldigt gott.

På bilden har eleverna gjort fastlagsris med blommor i många härliga färger. Det skapar lite vårkänsla med en vas på bordet nu när det är lite mellan vinter och vår.

Det var roligt att köra igång med musik igen efter lovet och nu har några vårsånger kommit in på listan däribland någon om påsken.

I torsdags bakade två elever släta bullar så i fredags bjöds det på semlor till fikat. Det blir många moment innan semlan är färdig, skära lock, gröpa ur, blanda mandelsmet och vispa grädde. Var och en fick sen göra sin egen semla efter eget tycke. Det smakade fantastiskt och det blev en fin avslutning på veckan.

Veckan som kommer v 10: Eleverna jobbar enligt schema.