Veckobrev v 16

Veckan som gått v 16: Påsklovet har ilat förbi och nu har en skolvecka gått. Det var härligt att ses igen och alla var riktigt sugna på att komma igång. Det var lite konstigt att börja på en tisdag men eleverna klev snabbt in i rätt bana. Vi lagade mat tillsammans i tisdags och det bjöds på en krämig korv Stroganoff med ris och grönsaker. Många olika arbetsuppgifter att reda ut.

I onsdags kom Anna och vi fortsatte att träna på våra sånger och det smögs även in en ny låt som är rolig att teckna till.  Det är inte långt kvar till vår konsert så det gäller att ligga i.

I torsdags fortsatte flera elever att träna vidare på repertoaren då de sjöng i Gula skolan tillsammans med Thäckmattorna. Det blev både sång, tecken, instrument och dans. Att sjunga så många tillsammans skapar både glädje och samhörighet.

Annars har det varit både praktiskt och teoretiskt jobb under veckan. Det är mycket att sköta med tvätt, bakning, posthämtning, sopsortering, pappersinsamling mm.

Veckan som kommer v 17:

Vi jobbar på enligt schema

Vi vill redan nu göra er uppmärksamma på den kommande konserten. Torsdag den 18/5 kl: 18.00 i Folkets Hus är ni välkomna att njuta av Nyängskolans och Thäckmattornas uppträde.