vecka 17

Veckobrev 17

Veckorna passerar i snabb fart. Denna veckan har sett ganska lik ut som övriga veckor brukar göra. Praktik på biblioteket, gympa med daglig verksamhet DV, promenad till återvinningen, cykel runda,  bakning, handla i affären och laga mat. Denna veckan är det spagetti och köttfärssås. Det är många som samarbetar i köket för att lunchen ska stå på bordet.

På torsdagar är vi på kulturskolan och sjunger, dansar och spelar instrument. Då är det fullt ös!!!!! Just nu är det full repetition för vårkonserten den 18 maj. Det är tillsammans med alla kamrater på daglig verksamhet och boendet som vi tränar. Det är också träning för att uppträda vid elden och Intaget på valborgsmässoafton. Det är texter och tecken som ska sitta!

Det är roligt att spela gitarr.

Det ingår i gymnasiesärskolans program att lära sig städa på toaletten. Lätt fixat!

Nästa vecka är vi lediga på 1 maj. På tisdag går vi till biblioteket för att läsa och låna nya böcker.