vecka 18

Hej på er!

Som vanligt har vi härliga dagar på Nyängskolan! Har ni också lite sommarkänslor när solen tittar fram? Nu är det mycket som är på gång, eleverna är flitiga och hjälps åt inför den stundande konserten!
Det är scenutsmyckningar som ska göras och såklart; träna på sångerna! Alla är engagerade och på musiken är det fullt ös. Varje musiklektion så får eleverna välja vilken låt de vill sjunga. Ett vinnande koncept där eleverna är delaktiga och styr lektionen och vi märker att det blir mer lustfyllt för alla!
Gänget har också haft matlagning, bakning, varit på biblioteket och passat på att vara ute i solen när den tittat fram.

.

Vi vill passa på att bjuda in till vår konsert!
Den 18/5 kl. 18:00 i Folkets hus i Lessebo uppträder Nyängskolan & Thäckmattorna med sin föreställning
Du duger som du är

Det är frivillig entré och man har också möjlighet att köpa pärlarbeten till förmån för Hjärnfonden.

VÄLKOMNA!!

Nästa vecka: På tisdag åker vi på utflykt till Laxsjön i Skruv. Vi åker kl. 9:30 och är tillbaka till lunch. Kläder efter väder!