Regn, blåst, lite sol, snö och frost, nä nu vill vi att vårvärmen kommer.

Vi började veckan med att en elev bakade scones till fikat och det är alltid uppskattat.

I tisdags var det dags med en utflykt till Skruvs badsjö. Klockan 9.30 kom taxin och hämtade oss. När vi kom fram gick vi runt Laxsjön. Vi hade olika stationer där man skulle gå balansgång, kasta ärtpåsar i en rockring, gå över hinder och kasta kubb. Efter promenaden var det gott  med fika. Vi hade frallor med oss som en elev hade bakat dagen innan. Gott!

Efter fikat blev det olika aktiviteter som kubb, kasta boll, sitta på bryggan, gå ytterligare en promenad och klättra på stenar.

När taxin kört oss tillbaka till skolan var det lunch. Det blev kyckling med potatisgratäng och sallad.

När Anna kom till musiken tränade vi på sångerna inför Musikuppvisningen den 18/5.

På bilden har eleverna färglagt ett träd med vattenfärger. De använder en diskborste istället för pensel.

Under veckan har man även jobbat enligt schema med siffror, bokstäver, blommor, fåglar, handlat, pantat flaskor, lämnat post i kommun huset, varit på förskolan Stallet sjungit med tecken som stöd, idrott, musik och  dans i gula skolan och besökt DV.

Nästa vecka 20

Torsdag har vi genrep i folketshus på förmiddagen

Konsert klockan 18.00. Eleverna samlas klockan 17.45