V21

Så har sommaren äntligen kommit! Härligt!- vi njuter i fulla drag vid våra utomhusaktiviteter som cykling, promenader, idrott.

Förra veckan var en intensiv vecka med genrep och konsert. Denna veckan har vi ett lugnare tempo med bara tre skoldagar, torsdag och fredag tar vi ledigt.

Vi jobbar på enligt schemat vår korta skolvecka. Idrott, musik, bild, återvinning, bakning, matlagning b.la. En elev går till förskolan stallet och har teckensång. På tisdagen gick alla till biblioteket vilket vi gör var 3:e vecka.

Terminen går mot sitt slut och vi summerar hur skolåret har varit. Därför skickar vi med eleverna hem ett formulär som ni får fylla i. Vad känns positivt respektive negativt. Fyll gärna i om det är något ni saknar.

Denna vecka har vi haft besök av en blivande elev som börjar hos oss till hösten.

Nästa vecka på tisdagen åker vi  till Gökaskratt i Hovmantorp där vi ska äta på restaurangen. Det blir också utomhusaktiviteter och golfspel. Lapp kommer skickas hem.

Trevlig kristi himmelsfärds helg!