Veckan som gått (v. 9): Vi var många som var lite trötta på måndagsmorgonen, men efter en stund piggnade vi till!  Trots att det är skönt att ha lov så var det roligt att träffa kompisarna igen.

På vårt samhälle redovisade eleverna sitt studiebesök på kommunhuset och de fick lite frågor av de övriga eleverna. Eleverna har blivit duktiga på att redovisa för hela skolan och det är inte lika pirrigt längre.

På SO:n pratade vi om 1990-talet, vi tittade på det sista avsnittet av ”Barnens århundrade” och nästa vecka avslutar vi historian. Vi kommer sen komma in på området ”Jag och miljön”.

I torsdags åkte hela Nyängskolan till Tingsryd för att simma. Efter simträning med Ingun var det fritt fram med det man önskade i badet. Det var en del andra elever som tränade men vi fick plats allihopa. I slutet var det skönt att kliva ner i bubbelpoolen innan det var dags att fixa sig iordning. Sen stegade en hungrig skara vidare till pizzerian för att luncha. Allt var förbeställt så det var bara att slå sig ner och vänta. Ljuvligt doftande pizzor serverades och det smakade fint. Hemresan var ganska tyst för vi var lite småtrötta hela högen. En kanondag tyckte alla.

I fredags jobbade de elever som var på studiebesök på hembygdsmuseet med att göra ett bildspel med text och röstinspelning. De ska redovisa sitt jobb för sina kamrater innan påsk. Det var spännande att höra sin egen röst som man naturligtvis inte riktigt känner igen.

Veckan som kommer (v.10): På måndag ändrar vi lite på schemat, vi kommer att titta på Lilla aktuellt skola på förmiddagen och på eftermiddagen kommer vi att lyssna på grundsärelevernas NO-redovisning.

På torsdag kommer vi att gå till biblioteket sista timmen och låna nya böcker.

Veckan kommer att flyta på som vanligt med jobb i skolan och praktik. Förhoppningsvis fortsätter det sköna vädret så att våren orkar komma igång på riktigt. Det är något vi alla längtar efter.

OBS! Måndag 11 mars (v 11) är det studiedag på Nyängskolan och eleverna är lediga!!