Veckobrev vecka 10

Veckan som gått (v.10):

I måndags fick vi på eftermiddagen lyssna på två olika redovisningar; om reningsverket och om besöket på hembygdsmuseumet. Det är stolta elever som berättar om vad de har varit med om och vi får lära oss mycket.

Vi avslutade 1990-talet med att titta på en film om Öresundsbron. Vi lyssnade även på lite grunge och hip hop.

De elever som har engelska med Laila jobbar just nu med att hitta en låt på engelska och översätta den, vi hoppas att vi kommer få höra dem sjunga låten då även tränar på att uttala orden.

I torsdags var vi på biblioteket, där lånade vi nya böcker och tittade på fotoutställningen. Vi rekomenderar ett besök, det är väldigt fina fotografier som är värda att se. Innan det var dags att åka hem tog vi en fika på café Biet.

Veckan som kommer (v.11):Obs! Måndag 11/3 är det studiedag eleverna är lediga från skolan. Personalen från Nyängskolan kommer att arbeta med kvalitetssäkring hela dagen.

På So:n kommer vi att jobbar lite med känslor och hur man gör i olika situationer. Detta gör vi i väntan på våra miljöböcker som är beställda men inte komna.

Mat/boende: Vi bakar något som eleverna bjuder på nästa vecka på praktikplatserna. Vi gör också fina kort till elevernas arbetsplatser som en hälsning inför påsken.

Elevråd: Vi pratar om vad vi kan göra på ute rasterna när våren närmar sig. Eleverna får komma med förslag på aktiviteter.

Vårt samhälle börjar närma sig sitt slut och vi inväntar en redovisning från Träningsskolan.