Veckobrev v 11

Veckan som gått (v11):

Veckan började med en studiedag och det blir ju annorlunda när veckan börjar på en tisdag. Eleverna som var på praktik kom tillbaka lyckliga och nöjda över sina arbetsinsatser!

På SO:n tittade vi på animerade filmer som handlade om bland annat hjälpmedel. Filmernas huvudpersoner berättade om saker de behövde hjälp med, t.ex. hjälp att komma ihåg saker och att komma ihåg tiden för olika aktiviteter. Vi resonerade om vad den personerna kunde behöva.

I torsdags bakades det påskkakor som eleverna ska bjuda sina praktikplatser på nästa vecka. De gjorde även fina kort med önskan om en Glad Påsk.

Vi hade ingen musik med Ronnie denna veckan men vi körde på med lite vår-och påsksånger från skivan med teckensång. Förhoppningsvis ska det locka fram våren som låter vänta på sig.

Veckan som kommer (v 12):

Sista veckan innan påsklovet! Det var ju inte länge sen vi hade sportlov!

På tisdag besöker vi Daglig verksamhet som har flyttat in i nya lokaler på Berghälla. Det blir spännande att se hur det är där. Vi kommer nog att ta med oss lite flyttgröt av något slag.

På onsdag kommer vi att gå på det traditionella påskspelet i kyrkan på förmiddagen med de elever som inte praktiserar. De brukar bjuda på både roliga och spännande föreställningar.

På torsdag äter vi lunch på restaurang. Vi tänkte festa till det och prova Flustret den här gången. Där finns två rätter att välja på så något passar nog alla.

Under veckan kommer de som har bild påskpyssla lite och eleverna får ta hem sakerna innan lovet börjar.

OBS! tisdagen i v 14 inleds som vanligt med praktik för de elever som har praktik!